Inför Trailworks 27/2

Nu är det en vecka kvar till första träningen av Trailworks 2013. Vi startar med kort genomgång och sedan traillöpning på stigar med pannlampa på. Ni ser nedan i höjdprofilerna vad som väntar vid denna träning.

Samling

Vi startar genomgång 18.00 från GSK-stugan. Hitta till GSK-stugan. Stugan låses vid under träningen, packning kan förvaras i stugan.
Vid övriga träningstillfällen kan det bli annan samlingsplats inom några 100m. Vi återkommer om detta på webbsidan.

Boka träningspass eller anmäl dig till hela Trailworks

Om du inte redan har anmält dig till Trailworks 2013 så kan du boka träningspass för nästa träningstillfälle här. Ta gärna med en kompis! Det är ännu inte för sent att anmäla sig till hela Trailworks.

Träning

Eftersom detta är första träningstillfället blir det lite kortare löpning än vanligt. Vi tar på oss pannlampor och springer ut på trailstigarna runt Skatås. Ta väldigt gärna med egen pannlampa om ni har. De som inte har egen får låna av oss.
Vi delar in deltagarna i grupperna Avancerad, Medel och Lätt. Vi har försökt oss på att rekommendera lite så att ni löpare lättare ska kunna välja vilken grupp ni vill springa i. Tanken är att det är samma träning i alla, men skillnaden är löphastighet och därmed också längd i km. Se våra rekommendationer nedan som just rekommendationer. Det är fritt fram att välja och det går även att byta grupp till nästa träningstillfälle.

Träningsgrupp: Avancerad
Löphastighet på  trail: 5-6 min/km. Deltagare klarar 45 min på 10 km väglöpning.

Höjdprofil Avancerad Trailworks 27/2

Höjdprofil Avancerad Trailworks 27/2

Träningsgrupp: Medel
Löphastighet på  trail: 6-7 min/km. Deltagare klarar 55 min på 10 km väglöpning.

Höjdprofil Medel Trailworks 27/2

Höjdprofil Medel Trailworks 27/2

Träningsgrupp: Lätt
Löphastighet på trail: 7-10 min/km. Deltagare springer långsammare än 55 min på 10 km väglöpning.

Höjdprofil Lätt Trailworks 27/2

Höjdprofil Lätt Trailworks 27/2